• وبلاگ : سرافرازان
  • يادداشت : وصيت نامه شهيد باکري
  • نظرات : 4 خصوصي ، 21 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام بر عالم نويسنده
    ممنون از همراهيتان با شاخه طوبي
    مطالب ارزشمندتان را خواندم و درس گرفتم زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست پس خوشا به حال شما بهشتيان
    باز هم با افتخار به شما سر مي زنم
    احتمالا براي شما هم پيش آمده كه وقتي براي خريد نان به نانوايي مراجعه مي كنيد هميشه مقداري از باقي مانده پولتان را دريافت نمي كنيد با اين توجيه كه پنج تومان يا ده تومان پول خرد ارزشي ندارد يا نانوا پول خرد ندارد كه باقي مانده پول را پس بدهد.

    اين مشكل متاسفانه در خيلي از واحدهاي صنفي ديده مي شود و فقط مربوط به صنف يا عده اي خاص نيست. مثلا هنگام خريد ميوه، همين طور بقالي ها يا دكه هاي روزنامه فروشي كه بيشترشان چه بخواهيد يا نخواهيد به جاي باقي مانده پولتان به شما آدامس، شكلات و امثال آن را مي دهند. شما هنگام خريد بليت شركت واحد هم با اين مشكل مواجهيد. اگر شما در اين مواقع مقداري پول كم داشته باشيد، در حد همان پنج تومان و ده تومان با اعتراض مواجه مي شويد كه پولتان كم است.

    آن چه در اسلام به آن توصيه فراوان شده رعايت حق و عدالت است. حق، حق است حتي اگر نخ يك دكمه پيراهن باشد. حق الناس اصلي بسيار مهم است كه توجه بسياري را مي طلبد. آن چه كه در آخرت باز خواست مي شود و ممكن است هم در دنيا و هم در آخرت موجب هلاك و عذاب انسان شود رعايت نكردن همين نكات به اصطلاح سطحي و كوچك، به خصوص در مسئله حق الناس است.