• وبلاگ : سرافرازان
  • يادداشت : واگويه هاي مادر شهيدان محمدزاده *5*
  • نظرات : 13 خصوصي ، 49 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    مدت زمان خواندن ذكر ركوع نيز باعث تقويت عضلات صورت و گردن، ساق پاها و ران‏ها مى‏شود كه البته در سرعت بخشيدن به جريان خون در قسمت‏هاى مختلف بدن منتهى مى‏شود. تنظيم متابوليسم بدن، فراهم نمودن زمينه از بين رفتن اكثر بيمارى‏ها از بدن، كمك به افزايش حالت استوارى و استحكام مغز و بهبود ناراحتى‏هاى تناسلى و نارسايى‏هاى تخمدان از ديگر خواص ركوع در نماز است.
    سجده نيز ستون مهره‏هاى بدن را تقويت كرده و دردهاى سياتيك را آرام مى‏كند. سجده علاوه بر از بين بردن يبوست و سوء هاضمه، پرده ديافراگم را تقويت كرده و به دفع مواد زايد بدن به دليل فشرده شدن منطقه شكمى كمك مى‏كند. سجده همچنين باعث افزايش جريان خون در سر شده كه اين امر با تغذيه بهتر بافت‏هاى پوست صورت، غدد موجود در سر و گردن، ساق پاها و ران و تغذيه اين غدد، باعث حفظ شادابى، زيبايى و طراوت پوست مى‏شود.
    حالت سجده به واسطه باز شدن مهره‏ها از يكديگر، باعث كشيده شدن اعصابى كه قسمت‏هاى مختلف بدن را به مغز وصل مى‏كند، شده و اين اعصاب را در يك حالت تعادلى قرار مى‏دهد كه اين عمل براى سلامت انسان بسيار حائز اهميت است.
    سجده باعث ايجاد آسودگى و آرامش در فرد شده و عصبانيت را تسكين مى‏دهد. همچنين سجده براى زنانى كه دچار اختلال يا ناهماهنگى در لگن خاصره و عادت ماهانه مى‏باشند، بسيار مفيد است. استحكام‏بخشيدن و تقويت عضلات پاها و ران‏ها، كمك به رفع نفخ معده و روده، تقويت كل دستگاه عصبى، تسريع جريان خون در لگن خاصره و نواحى داخل شكم، كاهش فشار خون در دستگاه تناسلى، بهبود فتق و بيضه در مردان، از خواص طبى نشستن بعد از سجده نماز است. روشن است كه نماز فلسفه خاص خود را دارد كه «معراج» مؤمن و مايه قرب به حق است و آن را بايد فقط براى خداوند تعالى خواند و نه به انگيزه فوايد و آثارى از اين دست ولى آگاهى از اين دست نظرات علمى نيز مى‏تواند براى برخى مفيد باشد