سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امروز : جمعه 103 فروردین 10 ، 1:2 صبح
آنکه اندیشناک پایان است، از فرو رفتن در آنچه نمی داند، باز ایستد و هرکه ندانسته به کاری بشتابد، خود را خوار کند [امام صادق علیه السلام]
کاهش شکاف طبقاتی در دولت نهم

 سرافرازان

بانک مرکزی شاخص‌های کاهش شکاف طبقاتی و بهبود توزیع درآمد در دولت نهم را اعلام کرد. بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی در سه سال 84 تا 86 ضریب جینی (متغیری برای مشخص شدن توزیع درآمد) 4024/0 را نشان می‌دهد. حال آن‌که در سه سال آخر دولت قبلی، این شاخص رقم 4114/0 را نشان می‌داده است. گفتنی است هرچه ضریب جینی به صفر نزدیک‌تر باشد توزیع درآمد‌ها عادلانه‌تر بوده است.

بر اساس آمار دیگری از همین بانک نسبت سهم 10 درصد ثروتمند‌ترین به 10 درصد فقیر‌ترین افراد که در سه سال آخر دولت قبل 9/15 درصد بوده است در سه سال اول دولت احمدی‌نژاد به 8/14 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است در روز‌های اخیر آقای حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از افزایش شکاف طبقاتی در سال‌های اخیر سخن گفته بود. این اظهارات با انتقاد بسیاری از شخصیت‌های سیاسی مواجه شده است. سبحانی‌نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این درست نیست که دستاورد‌ها و اقدامات و فعالیت‌هایی را که عینه می‌بینیم انکار کنیم و دولت را تخریب کنیم. بهروزی دبیر کل جامعه زینب هم با تاکید بر ناتوانی رقبا در تخریب چهره احمدی‌نژاد و از بین بردن محبوبیت او گفت: اساساً تخریب رقیب نشانه ضعف شخصیت خود فرد و کمبود قدرت علمی است. انبار لویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی هم خواستار رعایت انصاف و عدالت در نقد دولت شد. میر‌تاج‌الدینی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز اظهارات آقای روحانی را دارای جنبه سیاسی و تلاش برای تنگ کردن میدان برای رقیب دانست و خواستار صحبت کردن با ارقام و آمار شد.






کلمات کلیدی : سرافرازان، دولت نهم